Друкована робота: Робота з обдарованими дітьми. // Збірка тез
доповідей наук. - метод. семінару «Сучасна хімічна освіта: досвід та
перспективи» - Донецьк: ДонНУ, 2011, с. 45
РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
Столбцова Н.В.
Харцизька спеціалізована школа «Інтелект»
І-ІІІ ступенів №25
Обдарованість – це сукупність
здібностей, що дозволяють індивіду досягти вагомих результатів у одному або
декількох видах діяльності, що є цінними для суспільства.
Обдаровані діти – діти, які різко виділяються із середовища ровесників
високим розумовим розвитком, що є наслідком як природних задатків так і умов
виховання.
Обдарованість як особистий феномен в багатьох
випадках визначає життєвий шлях людини, в значимій мірі впливає на його долю.
За роки моєї праці в школі в мене були випадки зустрічі з такими дітьми. Їх
любов до хімії, зацікавленість предметом, творчий потенціал сприяли подальшому
вибору їх професій.
Чому ж ці діти вибрали свій шлях
до поглибленого вивчення хімії, які форми роботи з ними я використовувала? Метою
моєї роботи, як наставника цих дітей, була допомога реалізувати їм свої
індивідуальні якості, сприяти переорієнтації їх репродуктивного мислення на
творче індивідуальне конструювання. У розвитку їхніх здібностей важливе
значення мало забезпечення та розширення їхньої інформованості в тих галузях,
які їх цікавили, організація для них різноманітної діяльності. На кожного
такого учня я склала карту, де проводила моніторинг їх досягнень, план
індивідуальної роботи, який включає: анкетування, консультацію з психологом,
тестування, консультаційні години, роботу для участі в шкільній, міській та
обласній олімпіадах, участі у заочному обласному турі ОЗШ «Ерудіт», у міській
школі «Ерудіт», підготовку до захисту науково-дослідницьких робіт, роботу в
секції «Хімія» МАН, моніторинг їх учбових досягнень, формування творчих індивідуальних
здібностей, роботу по самореалізації особистості, роботу з батьками та шляхи
майбутнього. Для розвитку інтелектуально обдарованих дітей на уроках
використовую лекціонно – семінарську
систему, дидактичні ігри, конкурси, дебати, дискусії, рольові ігри, поетичні
гостині, турніри, круглі столи. Свій творчий потенціал діти розкривають в
тижнях хімії. У роботі з обдарованими дітьми я користуюсь формулою «Творчість + праця = талант», використовую
педагогічну технологію «Ситуація успіху».
Творча активність вчителя вирощує
творчу активність учня. Робота з обдарованою молоддю має бажані результати: з
2002 року – 30 переможців міських та призерів, учасників обласних олімпіад, 25
переможців міського та учасників, призерів обласного етапів у захисті науково-дослідницьких
робіт МАН.